Міський транспорт Києва в 19 столітті
15.10.2017
У другій половині 19 століття візники були основним видом міського транспорту. Неможливо уявити життя міста того часу без низки карет, прольотів, одноколок, возів, підвод. У 1882 році киян перевозили 1528 однокінних і 88 парнокінних екіпажів. Локації візників називалися біржами, а найпопулярніше місце було на залізничному вокзалі. Детальніше про візників - на екскурсії
Хрещатик в шоколаді
Попередниками міських автобусів і маршруток були кінні криті карети на 20 місць, які називалися омнібусами. У Києві цей вид транспорту з'явився в 1879 році. Поїздка з Бессарабки на Контрактову площу обходилася в 6 копійок.
На початку 90-х років 19 століття в Києві з'явилося кілька маршрутів кінного трамвая. Хрещатиком проходив маршрут від Царської площі до Либеді.
Цей вид транспорту на горбистій місцевості Києва був не дуже зручний, і буквально в наступному 1892 році з'явився тихий паровий трамвай.
У тому ж 1892 році в Києві був запущений перший в Російській імперії і другий в Європі (після Лондона) справжній електричний трамвай. Він ходив Олександрівським узвозом по маршруту Царська площа (зараз Європейська площа) - Контрактова площа.
Cпочатку багато хто з підозрою ставився до такого дива техніки: здавалося, що на крутому спуску вона обов'язково вийде з-під контролю. Але переконавшись у надійності цього виду транспорту, багато киян їздили на трамваї з однієї площі на іншу. Просто для розваги.
Трохи пізніше лінія кінного трамвая по Хрещатику була електрифікована, а маршрут електричного трамвая продовжений по Хрещатику до Бессарабки. Головною вулицею Києва трамвай ходив до 1930-х років, коли його замінив тролейбус.
Возврат к списку