Індивідуальні екскурсії по Києву з гідом
+38 (050) 161 - 97 - 71
+38 (093) 944 - 28 - 99
Оксана
+38 (068) 435 - 27 - 10
+38 (066) 764 - 31 - 74
+38 (066) 355 - 73 - 17
Олександр

Міський транспорт Києва в 19 столітті

15.10.2017
У другій половині 19 століття візники були основним видом міського транспорту. Неможливо уявити життя міста того часу без низки карет, прольотів, одноколок, возів, підвод. У 1882 році киян перевозили 1528 однокінних і 88 парнокінних екіпажів.  Локації візників називалися біржами, а найпопулярніше місце було на залізничному вокзалі. Детальніше про візників - на екскурсії Хрещатик в шоколаді

14.jpg


Попередниками міських автобусів і маршруток були кінні криті карети на 20 місць, які називалися омнібусами. У Києві цей вид транспорту з'явився в 1879 році. Поїздка з Бессарабки на Контрактову площу обходилася в 6 копійок.

омнибус.jpg

На початку 90-х років 19 століття в Києві з'явилося кілька маршрутів кінного трамвая.  Хрещатиком проходив маршрут від Царської площі до Либеді.

конка.jpg

Цей вид транспорту на горбистій місцевості Києва був не дуже зручний, і буквально в наступному 1892 році з'явився тихий паровий трамвай.

паровой трамвай.jpg


У тому ж 1892 році в Києві був запущений перший в Російській імперії і другий в Європі (після Лондона) справжній електричний трамвай. Він ходив Олександрівським узвозом по маршруту Царська площа (зараз Європейська площа) - Контрактова площа.

александр спуск.jpg

Cпочатку багато хто з підозрою ставився до такого дива техніки: здавалося, що на крутому спуску вона обов'язково вийде з-під контролю. Але переконавшись у надійності цього виду транспорту, багато киян їздили на трамваї з однієї площі на іншу. Просто для розваги.

1286536603_tramvay.jpg

Трохи пізніше лінія кінного трамвая по Хрещатику була електрифікована, а маршрут електричного трамвая продовжений по Хрещатику до Бессарабки. Головною вулицею Києва трамвай ходив до 1930-х років, коли його замінив тролейбус.

трамвай.jpg


Возврат к списку